Groene Chia feest pudding met blauwe bessen en kokos

Chiapudding met groene feesttwist

Dit is ontbijten 2.0! Variatie doet eten en variatie krijg je met deze groene Chia feest Pudding! We maakten al eerder een Chia pudding voor je. Ik vind chiapudding er altijd heel feestelijk uitzien maar deze chia pudding is echt een groot feestje!

Chia zaden zitten bomvol vezels en omega3 vetzuren. Ze zijn super gezond en enorm verzadigend dus goed voor de lijn. Als je ze in een vloeistof weekt, worden ze gelei achtig.  Deze ‘gelei’ zorgt er ook voor dat de omzetting van koolhydraten naar suikers wordt vertraagd, waardoor er minder insuline hoeft worden aangemaakt. Dit houdt je bloedspiegel en hormonen in balans. En hoe minder insuline je lichaam aan hoeft te maken, hoe gemakkelijker je gewicht verliest.

Enige nadeel, je moet een beetje vooruitplannen want het chiazaad moet minimaal 3 uur ‘weken’ in melk. Dus als je ‘s ochtends geen 3 uur hebt om op je ontbijt te wachten, kan je best de avond ervoor al aan de slag gaan.

Bereidingstijd

5 minuten + een nachtje koelkast

5 minuten (exclusief de afwas)

Ingrediënten voor 2 personen

Voor de chiapudding:

  • 225 ml kokosmelk (of melk naar keuze)
  • 1 el maple syrup (of andere zoetstof)
  • 3 el chia zaad

Voor de smoothie

Bereiding

  1. Doe alle ingrediënten voor de chiapudding in een pot en roer door elkaar.
  2. Roer de eerste 10 minuten af en toe door zodat er geen klontjes ontstaan.
  3. Dek af en zet een nacht in de koelkast.
  4. Doe alle ingrediënten voor de smoothie in de blender of in een kom en mix met een staafmixer. Hou een paar plakjes kiwi apart voor de versiering. Mix tot het een gladde smoothie is.
  5. Verdeel de chiapudding en de smoothie over 2 bakjes en versier zoals je zelf wil! Wij gebruikten de plakjes kiwi, wat muesli, blauwe bessen, kokossnippers en notenpasta als topping.

Eet smakelijk!

Het recept en de foto van deze groene chia feest pudding zijn van Ingrid. Meer inspiratie van Ingrid? Volg haar dan op Instagram!